Barack Obama använder sig av twitter

Twitter har en härlig och glad framsida. Det ser spännande ut och intressant. Men när jag väl har blivit medlem förstår jag absolut ingenting. Det är som om alla på Twitter använder sig av ett eget språk. Eftersom man endast kan använda sig av 140 tecken blir det mycket förkortningar som är på engelska. Dessutom är alla inlägg blandade och det är svårt att veta vem som är avsändaren. Jag gav upp och loggade ut.

Samtidigt förstår jag varför man väljer att använda sig av Twitter. Det är ett helt fantastiskt sätt att kommunicera. Vi har aldrig tidigare kunnat dela med oss av vårt vardagsliv på ett sådant effektivt sätt. Det finns väldigt intressanta människor på Twitter. Det är ju jätteroligt att alla nu för tiden kan läsa uppdateringar som en känd eller intressant människa har skrivit. Istället för att läsa om kändisarna i skvallertidningarna loggar vi bara in på Twitter och får en direkt kontakt istället. Till och med USA:s president Barack Obama twittrar. Något annat som är bra med Twitter är att den har smarta sökfunktioner. Man kan lätt söka på ett ämne och få upp massor med resultat. Twitters målgrupp är ganska otydlig men det är få ungdomar som använder Twitter jämfört med andra sociala medier.

/Cecilia


Kommentarer
Postat av: Agneta - lärarkommentar

Bra kommentar Cecilia! Som du säger - här får vi direktkontakt!

2010-04-30 @ 09:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0