facebook

Mitt första intryck av sidan är att den verkar vara en webbplats för att hålla kontakten världen över. Eftersom det första man ser är en bild mitt på sidan som visar smågubbar som binder ihop sig med varandra, från olika länder. Sidan är bra till att hålla kontakt med vänner och skaffa nya vänner osv. Att kunna uppdatera sig och skriva med vem man vill. Jag använder denna webbplatsen ibland, men tycker inte att den är speciellt kul så håller mig mest till andra sidor. En bra grej med hemsidan är att det är många som är medlem på den så om man t.ex har någon gammal kompis som man inte träffat på länge så kan man bara söka på dens namn så kan man ta upp kontakten med personen igen.  En dålig grej med sidan är att det är väldigt komplicerat så det tar ett tag att lära sig alla funktioner med den. Facebook är riktad åt alla målgrupper.  

/elin


Kommentarer
Postat av: Agneta - Lärarkommentar

Hur kan Facebook bli enklare att förstå?

2010-04-17 @ 06:32:04
Postat av: Agneta - Lärarkommentar

Bra jobbat, Elin, med alla dina inlägg :-)

2010-04-17 @ 06:43:31
Postat av: elin

det borde finnas en slags instruktionsbok eller något på sidan om hur man använder den.. (eller finns de redan?..)vet inte.

2010-04-22 @ 21:25:42
Postat av: Agneta - lärarkommentar

Bra idé! Borde ligga under Om oss - den länken är inte färdig än.

2010-04-23 @ 09:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0