jag fastnade (inte) i modeträsket!

http://febbs.se/, en blogg jag sett lite här och där. Tjejen är söt, och framsidan på bloggen visar precis det bloggen handlar om. Kläder! Mode och kläder i alla dess former. Självklart skriver hon om andra vardagliga saker också, men den röda tråden är just mode enligt FEBB, Louise som hon egentligen heter. I en liten ruta på sidan skriver hon om sig själv, vilket ger en lite djupare insyn på hennes personloghet trots att det bara är lite text. En behaglig blogg att vara inne på, som man blir glad av att bara se på. Designen är snyggt gjord och man ser att det finns en tanke bakom den - ett stort plus om man är en stor bloggare. 15674st besökare per dag har hon enligt blogg.se.

Jag är inte så modeintresserad på de sättet att jag sitter och kollar på modebloggar för att jag ska få inspiration. Ibland kan jag göra det och då bläddarar man bara igenom alla bilder lite snabbt. FEBBs blogg vill först och främst nå alla de som söker inspiration till en egen stil, och kanske mixa olika för att hitta sin egen. En ganska ensidig blogg som ändå har charm.

En blogg som denna kan man lätt tröttna på, eftersom man vet hennes stil och det i längden fortsätter i samma spår. Enligt mig, är detta det enda negativa.

Jag skulle tippa på att de flesta som läser hennes blogg är i samma ålder som henne, 16 år. Bloggen passar dock främst tjejer från 13-18 år.

/Frida


Kommentarer
Postat av: Agneta - Lärarkommentar

Om du hade en blogg vad skulle du blogga om? HAr du en blogg? Vad bloggar du om - vad sär syftet med din blogg?

2010-04-17 @ 06:17:08
Postat av: Agneta - Lärarkommentar

Jag har läst dina inlägg, kan inte kommentera på alla då sidan inte hittas. Bra jobbat Frida :-)

2010-04-17 @ 06:45:09
Postat av: Frida

japp! jag har en blogg, och jag bloggar om precis exakt allting som kommer min väg. Kan stå på gymmet och vara med om eller se någonting som jag direkt kommer på att jag måste blogga om. Tankar kan dyka upp i mitt huvud och de åker ut på bloggen. Bilder, minnen och ja, precis allt.



Bloggens syfte är mest att jag själv ska ha någonting roligt att kolla tillbaka på då jag själv anser att jag är jävligt roligt (haha). Men jag vill även att andra ska kunna ta del av mina personliga årsikter och upplevelser, kanske glädjas av dem? För att vara lite egoistisk så är min blogg ganska personlig, och den har personlighet. Personligt språk och den är sedd från en personlig vinkel. Jag älskar min blogg! lite läskigt kanske.. men sant!

2010-04-17 @ 18:53:24
Postat av: Agneta - lärarkommentar

Alla syften är bra - bara du vet vad du vill med saker så! Utmärkt med skrivträning!

2010-04-19 @ 14:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0