SOFIS SNAPSHOTS

Det första man ser när man går in på sidan är en stor bild där Sofi står på ett hustak och en text som lyder Sofis snapshots. I högre hörnet står även en text som lyder ”Sofis mode”.  Sofi arbetar för aftonbladet med att skriva om mode och där heter hennes del i tidningen nämligen Sofis mode.

Det här är alltså Sofis blogg via aftonbladet. Här skriver hon sitt hem, olika events hon varit på och andra vardagliga saker. Men främst om mode. Bloggen är underhållande och den innehåller många bilder vilket gör den roligare att läsa. Många utav bilderna är på kläder. På bloggen finns bland annat en hel kategori med butikstips och bakom kulisserna.

Jag tycker att bloggen är bra gjord och underhållande men själv är jag inte särskilt intresserad av mode. Jag brukar heller inte läsa bloggar särskilt ofta och därför tror jag inte att jag kommer använda mig särskilt mycket utav Sofis snapshots. Men det kan hända att jag kanske besöker sidan någon gång då och då i framtiden.

Målgruppen för den här bloggen är kvinnor. Åldrarna är nog ganska blandade eftersom modet produceras i aftonbladet men jag skulle tippa på mellan 15-40 år för själva modeläsandet. Medan de som besöker bloggen för att läsa om t ex bakom kulisserna troligen är något yngre. Runt 15-25.

http://blogg.aftonbladet.se/sofissnapshots?cid=145119

//Alice Öqvist



Kommentarer
Postat av: Agneta - Lärarkommentar

Vilken sociala media använder du mest? Vilka behov fyller det hos dig? Om du skulle blogga - vad skulle du blogga om?

2010-04-17 @ 06:19:32
Postat av: Agneta - Lärarkommentar

Bra jobbat Alice!

2010-04-17 @ 06:46:44
Postat av: Agneta - Lärarkommentar

Jag kan inte kommentera på alla dina inlägg då sidan inte hittas: Fråga om ett annat inlägg? Vilken är skillnaden på MSN-chatten och Facebook-chatten? Vilken är bäst och hur då?

2010-04-17 @ 06:49:48
Postat av: Alice

Jag använder nog facebook mest eftersom de flesta av mina vänner har det. Det tillåter mig att hålla kontakt med vänner, dela bilder, chatta o.sv vilket gör att jag inte känner att jag behöver använda mig av särskilt många andra sociala medier. Det största behovet de fyller är nog att jag kan hålla mig uppdaterad o hålla kontakt med mina vänner.

Tror inte det finns någonting jag skulle vilja blogga om. Vill inte föra en dagbok över nätet om ja skulle skriva dagbok gör ja det hellre privat. Jag har heller inga intressen som ja känner att ja behöver skriva om så att alla kan se.

2010-04-21 @ 20:39:17
Postat av: Alice

På msn chatten finns fler funktioner än på facebookchatten och på msn kan man ju också konversera med de som inte har facebook. På msn kan man använda sig utav uttryckssymboler, webcam och ljud. Man kan även ändra färg, typsnitt o storlek på chatttexten m.m. Facebookchatten är tyst och mer "tråkig". Jag föredrar att chatta via msn eftersom texten o själva textrutan är större. det är lättare att se när någon har skrivit och om man vill kan man vibba för att kolla om personen är där. Jag har också en känsla av att det går snabbare att skriva över msn och man kan skicka offline meddelanden om någon loggar ut.. så att konversationen ex inte avslutas mitt i

2010-04-21 @ 20:44:30
Postat av: Agneta - lärarkommentar

Bra redogjort!

2010-04-23 @ 09:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0