Bilddagboken - Även för nybörjare

Bilddagboken.se har en väldigt enkel och ungdomlig startsida. Jag har själv en bilddagbok men jag är inte speciellt aktiv med att lägga upp bilder. Det som jag tycker är negativt med bilddagboken är att många användare lägger upp spam och reklam på sina personliga sidor. Ibland känns det som att bilddagboken inte används på det sättet som sidan är tänkt att användas. Det är oftast mer fokus på texten nedanför bilden än på själva bilden. Och det är sällan man hittar en medlem som verkligen använder bilddagboken till att skriva en dagbok eller lägga ut aktuella bilder. Bilddagbokens målgrupp är tydligt ungdomar.

Det som är positivt med sidan är att den passar ungdomar i alla åldrar. Det finns även tydliga regler i avtalet. En annan sak som är bra är att man kan välja vilka som ska se ens bilddagbok. Bilddagboken skulle jag beskriva som en enklare version av andra sociala medier. En bra sajt även för unga nybörjare.

/Cecilia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0